Utställningstext tillsammans med en passande bild

Om jag hade varit i ett län mindre än min tankesfär hade jag trampat bort till dig och ditt Arcadia.

Jag var aldrig där men skulle hitta dit lika lätt som en kompass hittar norr. Jag hade frågat min läromästare efter handledning, guidence. Han hade på fullaste allvar ifrågasatt allt jag sa med en förståelse, som bara han kan sätta ihop med ifrågasättandet utan att skapa världskrig.

Jag kanske inte hade gått därifrån med svaret på livets mystiska frågor, men jag hade fått ledtrådarna som bara är ämnade för mig. Jag hade kunnat fortsätta ifrågasätta min varelse, men på ett nytt sätt. Jag hade gått därifrån med cykeln på min högra sida och ledtrådarna på min vänstra.

Men alla sagor har inte lyckliga slut och varken jag eller min läromästare är kvar på den plats som är mindre än våra tankesfärer. Han har dock gjort sig påmind. Ringt och ekat i mitt hjärta och i min själ. Men jag har inte förmått mig ringa tillbaka. Jag är delad i två. Ett samurajsvärd klyvde mig i två och jag är både rädd för att Arcadia inte längre är lika självklart och rädd för att jag inte ska förstå ledtrådarna. Jag vill inte gå vilse trots att kompassen i form av ett telefonnummer ständigt finns i min vänstra ficka.

One Response to “Utställningstext tillsammans med en passande bild”

  1. joakim82 Says:

    Fantastisk text. Jag har saknat dem och dig.

Leave a Reply

