Allt är som vanligt, over and out!

Jag kan inte riktigt bestämma mig.

Som vanligt alltså.

Är jag en bitterfitta eller är jag bara en ny människa som försöker slå vakt om det gamla, på ett nytt sätt, i en gammal förpackning, med nya ögon.
Likt PO Enquist med punkter och oklanderligt kort hår på sidorna.

Plötsligt är jag inte den enda som dagdrömmer, och heller inte den enda som har mig som ett problem i den där tankevärksamhet som jag så ofta och kärt refererar till. Jag är ett problem för stort för min egen kropp att jag lyckats, ?, smitta någon med mig själv.

Blir det dubbelt fel?

Det känns fel och det räcker för mig. Det räcker och blir över.
Bitterfitta eller inte.
Människa eller ej.

Det spelar ingen roll. Jag bryr mig inte.

En karamell med chokladöverdrag med hårt inre som i en gammal mans mun smälter och spottas ut när det bara är den hårda kärnan kvar. Vem säger vad som är rätt, och fel? Samma person? Vem dömer rakt upp och ned? Please do let me know.
Svar skickas till: Förvirrad-och-trött-på-att-vara-det-så-kalla-mig-hellre-uppgiven-utan-att-vara-ledsen-över-det-så-egentligen-skulle-du-kunna-kalla-mig-solo-e-forte@loveguru.com.
Vem lämnas med den utspottade karamellen. Får den något nytt chokladöverdrag? Hur funkar det egentligen? Eller, är den förstörd för all framtid?

Klockan är över tolv. Det är inte långt hem men jag vill varken gå dit eller någon annanstans. Nästan alla av värde sover eller är upptagna av det väldigt nu-orienterade lyckoruset.
Deal with it säger bitterfittan. Så länge du inte glömmer bort dig själv stryker den nygamla mig medhårs. En blandning av allt svartvitt och vad min mamma skulle sagt är alltid den bästa kombinationen. Tydligen finns hela livet kvar.

Hade jag haft en bil hade jag tankat den. Åkt i två timmar, lyssnat på Tom Waits och känt mig förstådd. Två timmar ensam i bilen hade varit två ensamma timmar. Men två ensamma timmar är bättre än två andra timmar.

Leave a Reply

