Nya deviser

Jag skulle ta livet av mig. Orkade inte med prövningen av uthållighet och berg och dalbana, från kärlek till grubblingar. Jag fattade den rostiga revolvern som Lisbet kastat i vattnet 1986 och tänkte att kulan verkligen representerade livet. Jag klämde avtryckaren och tänkte att den rostiga ljudvallen från revolvern sammanfattade mitt liv.  Men inte gjorde väl min tänkta vän, kulan, det. Istället tryckte den ihop tankar och intryck när den penetrerade mitt huvud. Tankarna och intrycken fick sammanhang och nya ögon skapades samtidigt som ett av mina tidigare en nanosekund tidigare blivit bortskjutet. Istället för att dö fick jag nya sanningar att leva efter, nya deviser.
Problemen, frågorna, frågeställningarna, livet, grubblingarna kvarstod men alla nya deviser gjorde att jag grubblade på ett nytt vis.

Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

