Van Gogh

När jag kommer till himlen ska jag söka upp mamma direkt och börja prata med henne som om vi setts dagligen och som om ingenting hänt. Jag ska inleda med en fundering.

Jag förstod mig aldrig på Van Gogh. Varför skar han egentligen av sig sitt öra när det var hans händer och ögon han använde sig av. Jag förstod mig aldrig på honom.

Jag skulle sätta mig där bland Philadelphiamackor och vita moln och försöka komma på något vettigt med hans öra. Jag är väldigt sugen på ett svar, men tror nästan att det är som en koan. En frågeställning som inte ska ha något svar.

Hade jag varit Van Gogh hade jag tagit bort fingrar och händer som det som hände Victor Jara. Eller kanske gjort ett hål i mitt huvud som läkarna gjorde på dem med migrän förr i världen. Van Gogh gnager på näthinnan och jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Hans handlande och hans känslor, jag vet inte vad som apostroferar mig mest. Jag motionerar för att bli trött men det räcker inte till. Ska jag äta, måla, masturbera, gå ut och gå, göra armhävningar, situps, meka på cykeln, släcka, ge mig fan på att sova, läsa, titta på tv, sitta här vid datorn, sjunga, prata högt för mig själv, ställa klockan på väckning, titta på fotografier, skriva, diska, städa, duscha, borsta tänderna igen. Jag vet inte, men Van Gogh, vad gjorde han? Vem vet? Inte du.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 Responses to “Van Gogh”

  1. SPUSS Says:

    Jag tror jag vet vad du menar. Tankar som inte vill lämna ens sinnen. Gnagande malande nästan som ett rivsår i näsan. Tänkvärt det där om Van Gogh. Vem fan var han att skära av sig örat egentligen?

    jag sitter fast i dekadensen. Borde diska. Borde duscha. Bara röker och käkar nudlar. Nu ska jag fan ta mig skriva ett inlägg på “det coola med mitt trick”. SKA bli mer aktiv där. Yes sir!

  2. dynamitaxel Says:

    nästan som ett rivsår i näsan…sanna dina ord…!

Leave a Reply

