Om jag ändå levde i framtiden…

Vad kommer hända på morgonen när världens blir så total att det inte går att titta ut från fönstret på morgonen. Och vad kommer hända på kvällen i skogen med harpalten som skakar av rädsla och kyla när du inte tittar ut på kvällen. Jagar du reda på platsen du kom ifrån. Skulle det betyda mycket för dig. Om jag leder dig rätt?

Alla barndomsvänner som är kvar i barndomen, som alla höll dig så tryggt mellan böcker och musik som formade dig till dig. Jag vandrade länge, jag blåste bort och kom tillbaka till väntan för något jag inte ens kunde få syn på i horisonten. Magkänslan gjorde gott i mig. Känslan rätade ut mitt nya sinne och jag fick glasögon som nyckel till min egen värld.

Men faktum är faktum. Imorgon är en så lång tid. Jag skriker ut känslorna i tomheten och får bekräftelse. Men faktum är faktum. Imorgon är en så lång tid.

Om det här vore rader i ett samtal, hur skulle det vara då?

Många frågor, ett liv som svar, hoppas jag alltid.

Hela situationen skulle vara glänsande slipad ädelsten. Tänk att få upptäcka landskap som vårdas av bris. Två eller fler i mörker skapar ljus och som taget från ingenstans blir jag en del av upptäcktsresor alla och ingen alls har gjort.

Jag sitter på min kammare och frågar mig själv och dig, om det här vore rader i ett samtal, hur skulle det vara då? Om jag en dag syns, blinka med ficklampan och lyft mig upp till seglet så jag ser eskapaderna som väntar.

Tillståndet vore högre.

Tags: , , ,

4 Responses to “Om jag ändå levde i framtiden…”

  1. Svarthajen Says:

    Du skriver riktigt bra, hörredu!

  2. dynamitaxel Says:

    Ja men tack du!

  3. dynamitaxel Says:

    “..om det här vore rader i ett samtal hade jag sett till att spela in det.” Tack, kan inte säga annat! Tack Läromästarn, Quim, Doc, Lindvall, kompis, käre vän, Kalmars finest, djupdykaren osv osv…

  4. Axel rakt upp och ned Says:

    Jag känner mig väldigt hedrad över att vaka över din nya skapelse! Hälsad vare elasticiteten!

Leave a Reply

