Jämmer och elände, sorg och förlust

Jämmer och elände, sorg och förlust. Allt inom mig är mer än vad jag kan hålla inom mig, ändå finner jag varken tårar eller ord. Varje gång det kommer över mig är det enda jag för mår att säga: – Fy fan vad hemskt det är. Man kan inte säga mer.

Men klumparna i bröstet och magen får mig att åtminstone tro att det ändå finns något mer. Rädslan finns där. Den ständiga rädslan, oron och försöket att acceptera att det bara är att titta på och stå ut med förfallet.

Jag vet inte vad det är moder jord försöker jämna ut med en sådan systematisk mördarstruktur och utrensning av goda och fina människor. Ibland önskar jag att jag kunde såga ihop alla fina träd som sågats ner, allt istället för att kunna så nya frön. Upptäcka nya träd, jag skakar på axlarna. Vad spelar det för roll att upptäcka nya träd när de när som helst kan skövlas eller bara blåsa ner.

Jag försöker ge mig ut på promenader. Men det är som alltid lägger sig som ett argsint rött ilsket skimmer över mig när jag kommer hem är allt jag inte kan sätta ord på. Det jag känner men inte kan räta ut, inte ens i mitt eget huvud. Jag får sms från en blodsbroder, en likasinnad. ”… Men låt den vara, den finns där av en anledning”. Jag försöker men vet inte vad det är jag ska vara kvar i. Sätter mig ner och inser faktum. Nu sitter jag ner. Det fungerar en liten stund sen går jag igenom ännu en invärtes misshandel.

Jag strör blommor över allt ont och försöker ta vara på all kåda som träden gråtit. För trots allt ska ingenting av trädens kraft gå till spillo.

Tags: , , , , , ,

One Response to “Jämmer och elände, sorg och förlust”

  1. dynamitaxel Says:

    Så sant, så sant. Men någosnstans bland alla fallande träd och brutna grenar finns det små skott som kallas minnen…

Leave a Reply

