Vilse

– Går och går, det är klart att det går att äta, men frågan är om det är så bra, sa han och tittade på mig med lite förakt i den trötta blicken. Jag passade inte riktigt in ibland alla träd, mossor, pinnar och stenar. Med ett par gympadojor, chinos, baseballjacka och en mössa på sned gjorde jag tydligen narr av skogen, lugnet och tystnaden. Han däremot, hade gröna funktionskläder och hade säkert inte bara överlevt i vildmarken utan också gjort det med finess och värme. Men han såg nog ändå på mig med lite omsorg. Någonstans. Vi var trots allt båda vilsna. Båda ville bort. Han från mig och jag från skogen.

Tags: , , , , ,

3 Responses to “Vilse”

  1. simoneproust Says:

    Få ord säger mer än tusen ord.

  2. X Says:

    Det kan dem göra. Och ja dem är inte många. Två val. Två tolkningar. Varför ville han bort ifrån dig?

  3. dynamitaxel Says:

    Varför han vill bort från mig? Det säger jag inte.

Leave a Reply

