Bad ass brothers

Jag och min bror gömde oss bakom en bil en gång. Inte en jävel ska kunna mucka med oss eller med våra vänner tänkte vi båda och drog på oss varsin av pappas mössor som vi lånat och klippt hål för ögonen i. Vi hade sett en massa gängfilmer och var förbannade på alla som inte visa oss den respekt vi förtjänade och hade gjort oss förtjänta av genom åren.

P: A, jag har en fråga till dig… Vad är planen nu igen?

A: Är du seriös P? Jag svär på mina ofödda barns liv, du är som en efterbliven. Vi ska slå på honom med baseballträt när han kommer ut… Fattar du?

P: Okej, vill du ha lite lim?

A: Men va fan P, ta bort limpåsen.

P: Kom igen, ta lite lim för min skull. Vi är ju hårda, vi måste förbli höga. Kom igen, för min skull…

A: Men va fan, det är ju trälim och barnlim, gör dig av med den där skiten. Kom nu… Kom!

A: Har du med dig kameran förresten?

P: Jag har kameran, men vad skulle vi ha den till?

A: Allvarligt talat P, jag ska slå dig med baseballträt… När han kommer ut ska jag slå ner honom och du ska ta kort så alla fattar vilka hårda killar vi är. Fattar du?

P: Jag gillar inte det här, jag backar ur. Vi borde inte göra det här. Jag backar ur.

A: Du kan inte backa ur nu!

P: Jag skiter i’t, jag backar ur.

A: Här! Nu kommer han, kom!

Vi började nästan småspringa fram mot honom. Han höll på att fylla bilen med en massa resväskor. När vi var tio meter ifrån honom saktade jag in och vek av medan P fortsatte fram med kameran.

Mannen: God kväll. P: Jag…ehm…ehm…eh…jag…jag…

Mannen: Kan jag hjälpa dig?

P var helt förstenad och hans blick likaså. Axlarna var uppdragna och han stod bara där.

Mannen: Kan jag hjälpa dig, behöver du hjälp med något?

P viskade tillbaka: hjälp med något? P tog upp polaroidkameran i ena handen och limpåsen i den andra. Han började frenetiskt andas i påsen och med skakig hand tog han ett kort.

Mannen: Ta det lugnt min vän, det är okej, ta det lugnt bara.

P: tog tag i fotot som kameran spottade ur sig och sa: jag har det. Sen tog han några stapplande steg från mannen och gick sen snabbt därifrån med så långa kliv som möjligt. Han hittade mig lite senare sittandes i en trappa och vagga fram och tillbaka. Han var arg.

P: Vad fan var det där om? Vad fan hände?

A: jag vet int..jag fegade ur…jag våg..jag våg.. jag vågade inte.

P: Nej, du vågade inte! Fan. Jag tog en bild av killen, jag tog en bild av honom!

A: jag vet int..jag fegade ur…jag våg..jag våg.. jag vågade inte…

P gav mig en lavett och sa åt mig på skarpen: Hallå! Kliv ur det…!

A: Ah…okej..eh… okej, ehm…

P: Hey! Titta på mig. A: Ah…okej, eh… okej, ehm…

P slog till mig igen.

Tags: , , ,

Leave a Reply

