Något annat än normen. Blickar framåt, istället för ner i backen…

Jag fastnade i dina ögon för att jag är annorlunda. Om det sticker blir jag glad. Är det ögondroppar, fine. En axelryckning. Regnet var på väg för att metrologen spådde och antog så. Jag blev inte blöt. Jag sparkade in dörren och satte mig i soffan med ett äpple och fötterna på bordet. Maria Ann (Sherwood) Smith. Allt för att så mycket som du fruktar har varit på plats under en lång tid. Sen natt eller i skuggan när solen kommer, det spelar ingen roll, du kan varken gömma dig eller fly. Säg mig, varför lägga benen på ryggen varje dag. Höjde fingret och varnade den gråa allmänheten:

– Här kommer kunskap.

Sanningen har inetsat sig själv i skallen på mig för var dag har sina kraftmätningar. Som Alex Chance Browning gör jag allt för att klara mig från döden. Här och nu är det en jakt och kamp. Final Destination.

Mina ögon har eget seende, mitt hjärta ett eget hjärteslag, min själ en egen ande. Jag duckar och avvärjer det mesta, men jag vet att jag egentligen bara drar en vals med döden. Galna vägar att uttrycka, forma mig. Informera. Dagligen gör jag det bästa av situationen för jag kämpar för vinst vad det än är jag möter. Axel rakt upp och ned kom när allt var underskattat. Jag är en skärseld mellan liv och död, petitesser och underverk. Relevans är det enda beviset jag kräver.

Jag och min estrad blåser ner träd som Gudrun och svärmar likt ett engelskt nyförälskat par i det glada tjugotalet. Onekligen något annorlunda än vad normen säger om rätt och fel, mjukt och hårt. Sticker det blir jag glad, smörjer det gångjärnen, fine. Min strategi och härförarkonst är att blanda in ord i hallucinationerna. Jag kommer alltid erkänna mina brott där jag sitter och laddar mina vapen. Men jag kommer aldrig genomskådas. Problemet. Lösningen. Antonymer. Likt mig själv.

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

