Inte tillräckligt

I am unbeatable skriker jag och tolkar en datahacker från Golden Eye på mitt eget sätt. Jag försöker helt maniskt att försöka knäcka telebolagets betalningssystem för att kunna ringa hela världen utan att betala ett öre. Frustrationen rinner som svett och dränker mig. Jag drunknar nästan. Jag känner mig som en ful fisk. En bov utan någon annan sida på myntet. Jag blir uppringd men ringer aldrig upp. Envägskommunikation. Det behövs mer tålamod säger världens största krigsförbrytare för tillfället, Olmert. Jag sitter i mina egna hackertankar och tolkar honom fritt. Det går så långt att jag nickar och mumlar något som ska förstärka att jag verkligen förstår honom och att jag håller med. Det krävs mer tålamod. Det är inte över än. Sen vaknar jag till och ser proportionerna. Den jäveln. Jag tar tillbaka allt som kan tolkas till att jag håller med honom.

Ändå känner jag mig som en krigsförbrytare. Någon som inte gör lika mycket för att tålamodet ska komma närmare sanningen. Kvinna och liv är fortfarande långt ifrån mig. Kilometrarna är fortfarande långa och besvärliga. Jag börjar knappa hårdare och mer intensivt för att försöka komma på något slags kodspråk som kan hjälpa mig ringa så mycket jag vill.

Matematikens dyslektiker, Axel, ska försöka sig på att knäcka ett telefonbolag för att kunna ringa. Oddsen är allt annat än skonande mot den lilla uppjagade boven. David mot Goliat, är bara som ett intetsägande förband till något stort.

Tags: , , , ,

Leave a Reply

