YOU know this

Ibland blir jag strypt av mig själv. Samtidigt börjar båda mina händer klämma, pressa och vrida sönder min hjärna. Hela köttfärskorven till hjärna sparkar bak ut. Jag får spasmer samtidigt som jag är förlamad och passiv till åttatusen. Jag står på stället, nerpissad, kall och blöt. Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. För en kort späd sekund trodde jag att jag skulle vara fast i tankevärksamheten. Men ack så fel den där sekundens magkänsla skulle få.

Den skulle bli lika förintad som cancern kommer vara innan jag dör. Det fanns ett socialt skyddsnät för mig. Under nätet en kokande kittel med massa olika syror hit och dit. Känslan, tankevärksamheten togs aldrig upp av nätet och föll ner i kitteln. Jag lever igen. Jag andas som efter en rejäl dos astmamedicin. Som efter åtta symbicort inhalationer. Jag andas in allt och det känns som allt förstår mig och ser mig samtidigt som jag upplever allt. Allt i mina lungor.

Vi tog tag i en känsla och pratade om den. Från den där spända sekunden som gjorde att jag inte visste hur jag skulle reagera, tänka, tycka, till att ha presskonferens och offentliggöra att ingenting har förändrats. ”Axel tillkännagav att allt var som det varit innan. Men att allt hade förändrats till det bättre” skriver tidningarna världen över. ”De stod där bredvid varandra med ett förnöjt leende” tillade de flesta. Som en enhetlig rädda-världen-kör, med armarna runt varandras axlar, och sjungandes we are the world. Vi var ta mig fan världen. Vi är världen. We are ta mig fan the world.

Drömmar, riktiga drömmar. Sånna där som man drömmer på nätterna. När man sover. Drömmar och ständigt tittande på klockan. På den lilla datumrutan. Jag skulle aldrig, aldrig, aldrig, aldrig byta bort vad jag varit med om. And you know this. You know this.

Tags: , , , , ,

3 Responses to “YOU know this”

  1. dynamitaxel Says:

    Ja Per, tankeVÄRKsamhet är aktivt skrivet…ingen blunder från en med skrivardrömmar som arbetsdröm… Jag lovar!

  2. Kritan Says:

    Skulle aldrig tvivla. Karl tvivlar aldrig.

  3. dynamitaxel Says:

    Karl är Karl, är Karl är Karl. En riktigt karl.

Leave a Reply

