Tänka sig…

Tänka sig att både Linköping och östgötskan kan bli charmig. En dryg timme på stan utan att träffa på en enda halvkändis som vill bli uppdaterad om ens liv. Inte en enda, och då var det ändå en hel del människor i rörelse. Tänka sig. Vad skönt det kan vara att gå runt och strosa och vara lite anonym i massan.

Där gick jag och lyssnade på allt prat och försökte komma på vad alla konversationer som stressade förbi mig handlade om. Men det enda jag egentligen lade märke till var hur rolig och charmig dialekten var. Något som jag aldrig trodde jag skulle uppskatta blev helt plötsligt behållningen i kylan och blåsten. Så efter att jag spankulerat runt på gatorna gick jag hem. På Djurgårdsgatan hade gamla posten som var omgjord till dykutrustningsaffär blivit VVS-firma med fina badkar. ICA låg i alla fall kvar. Handlade purjolök till potatisgratängen och dricka tills imorgon. Mycket har hänt och ändå är allt som det alltid varit.

Leave a Reply

